lördag 1 maj 2010

Dags för städning!

Vaknade med svullna ögon och blev förbannad på livet ett tag. Men sen vaknade Tobbe och sa att det inte syndes så mycket med tanke på hur frisyren såg ut så då kände jag mig lugnare :)



Väntar på att maxi ska öppna så ja kan handla inför ikväll. Jag tänkte bjuda på racklett vilket har blivit familjens favoritmat sen svärfar introducerade den. Man kan kortfattat säga att man grillar inomhus. Traditionen säger att man bara ska ha ost, potatis och gurka och sen grilla den på en speciell raclettgrill men vi brukar ta med en hel del annat också för att det ska kännas lite mera matigt. Och det blir SÅ gott.



Så, tjejkvällen börjar närma sig ikväll. Det har varit många motgångar på vägen, många sjuka, många som fått förhinder och sen blev jag sjuk. Nu är det bara den förbannade astman kvar men förkylningen är i princip över. Jag är allergisk mot gips som sitter i väggarna och det går bra så länge man inte börjar hamra eller spika eller såga i gipset men när det är renovering här hemma brukar jag förbereda mig själv på att få kämpa med andningen i några dagar. När det väl är över brukar det vara värt det! :)



Helst skulle jag vilja hinna med barnkalas på eftermiddagen också men med tanke på att Tobbe jobbar hela dagen och jag ska hinna med att planera inför ikväll så blir det nog inget kalas för mina barn. Så länge de inte vet något mår de förhoppningsvis inte dåligt av det :(



Tänkte jag skulle uppdatera med lite bilder. Lite sent kanske men här kommer bilder på påskakärringarna 2010:





Kajsa med sin väska full med godis:





Och självklart var även föräldrarna utklädda:




Efter andra gången är det en tradition enligt Madde så då är det tradition att avsluta rundan med ett kort på påskakärringarna under flaggstången:


Inga kommentarer: