torsdag 6 maj 2010

nya utemöbler

Igår var mamma på besök. Hon skulle hjälpa mig med barnen så jag hann städa och... duscha. Känns som självklarhet för vissa men den här veckan har inget varit självklart.


Såg annons på utemöbler innan jag gick in i duschen. Tanken var att vi skulle köpa nya nästa år för att vi redan köpt så sjukt mycket på så kort tid. Men så hittade jag annons på fyra stolar, stort bord med utdragsskivor, dynor och positionsstolar här i kumla för 1700 kr. Så himla bra. Tänkte hur sjutton jag skulle göra, Tobbe sov för att han skulle jobba natt och det var sent. Gick in i duschen och funderade men fasiken, för det priset och dessutom i kumla!

Så jag satte barnen i bilen, kopplade på släpkärran och fjäskade lite för mamma att hon skulle följa med och hjälpa mig. Så 1700 kr fattigare men med helt ok utemöbler som visserligen behöver oljas och slipas. Men för det priset kan man inte begära mera.

Snart är det dags för förskola för barnen. Sen ska det pluggas. Ska hämta barnen 12.00 och sen blir det nog picnick i kumlasjön om vädret tillåter. Idag jobbar Tobbe hela dagen. Han sover nu till 12 för att han jobbat natten. Sen börjar han igen 14.30. Vi brukar bara hinna säga hej och hej då när han jobbar natt och eftermiddag på det. Så tråkigt. Är det värt att spendera så många timmar på ett jobb när man istället kunde göra vad man ville? Hur är våra prioriteringar egentligen? Mycket pengar så vi kan köpa nya utemöbler och nytt kök? Eller en massa tid tillsammans med de man älskar och hinna ägna sig åt sina intressen?

Så här ser stolarna ut: Resten är i förrådet.

Inga kommentarer: