fredag 21 maj 2010

en vecka har gått. Mycket hinner hända på en vecka!

Vi kämpar och sliter och bygger och handlar för att komma närmare målet som vi satt upp när vi flyttade in. Och nu går det undan, allt på en gång, det är lika bra:)


Så... i lördags tog jag och Tobbe en tur med motorcykeln. Det är något vi ofta gjorde innan vi fick barn och jag har många minnen från turer vi tagit tillsammans i början när vi träffades. Men så kom barn. Först en sen en till sen... ja sen ska de ju växa upp också och bli ganska stora innan man kan sätta fram en chipsskål framför dem och berätta att mamma och pappa tänkte ta en tur med motorcykeln bara, vi kommer tillbaka om några timmar igen. Så vi får längta och drömma lite innan dess om det inte kommer någon ängel och erbjuder oss barnvakt några timmar :)
Det blev i alla fall en tur till Askersund för att äta närproducerad glass. Mmm smaskigt!




Här hemma är det rena kaoset. Vi hyrde en minigrävare för att Tobbe skulle få uppfylla en utav sina barndoms-drömmar och för att jag skulle få lite gjort i trädgården. Jag släppte honom lös och för det kommer det ta hela sommaren att räta till det han lyckades med på några timmar.

Han gräver och gräver...
En häck är satt på framsidan:
Och en häck är borta på baksidan. Hålet längst ut är för att vi ska köpa ny häck och plantera, andra hålet har vi grävt för att dränera hela trädgården. Och det är ett jäkla jobb! En massa grus att handla, rör, filt runtom och så mycket att gräva. Usch och fy!

Sen har vardagen flytit på. Vi jobbar med köket tidigt på morgonen, Tobbe är där och spacklar och målar runt 6 på morgonen. Sen när solen börjar ljusna jobbar vi på i trädgården. Och när solen går i moln fortsätter vi med köket. Emellanåt kommer det besök och det är tack vare dem som jag orkar hålla på så här. Det är underbart att se massa barn som leker tillsammans och att man kan ses utan några större krav på stort fikabröd eller ny-duschade föräldrar.









Sen har syrran med familj kommit på besök. När de kommer gäller det att samla ihop så mycket prat som möjligt för att hinna med att säga det på de få sekunderna som vi hinner prata med varandra. Resten av tiden tar barnen åt oss. Här läser syrran för mina barn och min systerson hjälper mig med disken :)















Inga kommentarer: