fredag 14 maj 2010

jag mår illa!

Inatt har jag sovit på badrumsgolvet. Fick biverkningar av Cocillana som blev utskrivet för den förbannade ret-hostan. Och hostan är mycket bättre. Men det är väl pest eller kolera att välja mellan ret-hosta eller att spy. Så nu blir det inge mer Cocillana för mig. Inte en chans!

Barnvakt idag. Först ska rörmokaren komma och installera vatten om allt funkar som det ska. Vi köpte blandare på Bauhaus och frågade de som jobbar där om allt ingår i förpackningen. -Jo, det är klart det gör! Fick vi till svar. Kom hem och slangen som Tobbe specifikt undrat över ingick INTE! Bauhaus har mycket att välja mellan men deras personal är sjukt okompitenta. Jag skulle kunna ta hans plats och ha samma kunskap som han har! Nästa gång jag åker dit och förhoppningsvis träffar honom kommer jag säga till honom vad fan han håller på med.

Men som sagt, rörmokaren kommer. Sen blir det marken med en kompis och våra barn. Om jag inte hinner spy några mer tillfällen för då blir det badrumsgolvet istället. Sen har vi fått efterlängtad barnvakt. Å vad sur och besviken jag kommer bli om jag är sjuk hela dagen när vi inte har några barn att ta hand om och Tobbe är LEDIG. Det var evigheter sen han var ledig sist!

Vi håller på att måla om utemöblerna som jag köpte på blocket. Då är det de sämsta kläderna på som gäller för det är sjukt vad barnen kan spilla och skvätta när de ska vara med!:




Inga kommentarer: