onsdag 11 januari 2012

Vardagen tillbaka!

Den efterlängtade vardagen är tillbaka. Det känns så himla skönt! Jag älskar jul och nyår och midsommar och allting men jag älskar nog vardagen mest. Få ha rutiner och veta hur veckorna ser ut och veta hur barnen kommer te sig... eller det sista vet man ju aldrig men iaf :)

Så ikväll är det premiär för gymnastiken för barnen. Jag har på schemat att jag ska springa en mil idag men när jag ska hinna det är en gåta. Gymnastiken slutar 18.00 och då får jag väl ge mig ut i mörkret.

Så var det uppsatsen som ska skrivas klart och den ska bli KLAR! Så har jag just avslutat Isfolkets alla 47 böcker. Började i augusti och blev klar nu. 5 månader av underbar läsning och nu när den är avslutad känns det så himla konstigt. Jag har backat upp med en massa nya böcker men isfolket har varit med mig nu så länge och jag har många gånger levt i den världen känns det som. Margit Sandemo kan skriva så man glömmer omvärlden för ett tag och hoppas in i en mystisk men underbar värld. Å suck. Hej då isfolket. Hej du verkliga liv :)

...

Inga kommentarer: