torsdag 5 januari 2012

Igår då så...

Så igår försökte jag mig på att plugga med både barn och sambo hemma vilket gick åt skogen. Kan säga att både barn OCH sambo var lika dåliga på att låta mig vara, helt plötsligt var det väldigt mycket viktiga saker som skulle diskuteras! :) Så fick Tobbe packa in barnen i bilen och dra en sväng till Toys´r Us. Buhu vad synd om dem :) Så hittade Matilda lego som tydligen helt plötsligt var vädligt intressant och både Tobbe och jag blev så glada så hon fick köpa på sig tre paket :) Jag har alltid tyckt att lego är bra leksaker då det främjar deras sätt att tänka logiskt, kunna följa ritningar, lära sig hur det fungerar osv. Så hem kom hon med en grävskopa, en lastbil och en traktor som skulle byggas ihop. Oj vad lyckliga barn!

Jag har redan visat bilder på vad de köpte tidigare men ville bara prata av mig lite mer om detta :)

Så när mellanmålet var avklarat fick barnen klä på sig overall och hela kittet för att cykla iväg till biblioteket en sväng. Oj vad det var fel tidpunkt att cykla på! Kajsa var så trött så hon blundade och cyklade mot slutet. Som tur var såg jag det så vi hann bara cykla 3-4 minuter sen fick hon ligga i vagnen och sova resten av biten :) Matilda ville absolut också sova men inte var det för att hon var trött utan mera avundsjuk på Kajsa som slapp cykla :) Så gjorde vi en deal om att hon skulle få cykla halva vägen och sen sätta sig i vagnen :)

Hem med en hel trave med böcker. Här hemma slukar vi böcker i stora lass och en om dan går det minst åt. Så jag brukar låna på mig 30-40 styckna åt gången så räcker dem ett tag.




Sen hade jag att baka kvar på listan och det skulle hinnas innan träningen. Det blev väldigt stressigt mot kvällen men det ordnade sig tillslut. Tobbe fick direktiv att sätta in brödet i ugnen i 12 minuter och det klarade han galant! :)







Så sa jag hej då till dem här busungarna och lämnade över vårdnaden till deras pappa :)






Jag själv skulle iväg och träna med Carro på ett nytt gym vi tittat ut. Det blev lite styrka och lite löpning och sen var den dagen avslutad :)


...

Inga kommentarer: