måndag 2 januari 2012

Summering av måndagen då:

Så... då var måndagen över. Den gick i rasande takt! På morgonen fick Tobbe sovmorgon och sov till 10.00 då jag tyckte det var hög tid för honom att vakna. Inte har han jobbat på länge så det hade han inte att skylla på :) Så fick han sätta igång att ta ner julpyntet som straff men jag hade iaf kokat kaffe till honom :)

Så klädde jag och barnen på oss för att leka lite i den lilla snö som fanns kvar. Det var mera regn än snö efter en timme i trädgården men barnen verkade inte bry sig om det.

In och laga mat. Denna gång kokt broccoli och blomkål tillsammans med ärtor och sen pasta och köttbullar som inte gillades av Kajsa. Kajsa gillar mera vegetariskt och äter hellre min mat än de andras. Därför har jag funderat på att säga till på förskolan om att hon ska få vegetarisk mat men jag är så tveksam till vad hon då skulle få att äta. Är det bara några kokta grönsaker som ersätter köttet är det ju värdelöst och näringsfattigt. Svårt beslut.

Så var det dags att packa väskan och åka till hallsbergs-badet tillsammans med Ann-Sofie och hennes barn. Vi hade en mysig eftermiddag och badade i många fler timmar än vad vi annars brukar bada. Barnen var hel-nöjda och busade både under vattnet och över :) Det var så himla kul att äntligen ses och det blir allt för sällan numera.

Så kom vi hem till ett städat hem tack vare Tobbe så han var förlåten för den långa sovmorgonen :) Han själv hade åkt iväg till golf-hallen för att spela golf med en arbetskamrat så han kom hem några timmar senare mycket nöjd med dagen :)

Så har barnen somnat och jag tänkte sätta mig och läsa bok. Tydligen tänkte Tobbe att jag skulle vara social med honom och spela Wii så jag får väl offra mig för honom :)


...

Inga kommentarer: