torsdag 12 januari 2012

Min lilla bebis fyller år idag...








Hela 5 år fyller hon Matilda. Min Matilda. Underbara busiga trollungen. Och så här vaknade jag imorse:

-Mamma, vakna!!
-Mmm, vad är det???
-Mamma, vi måste upp nu, vi måste skynda oss att åka till födelsedagen.

Öhh.... vad??? Åka till födelsedagen... kan man göra det?

Så var det morgon och vi sjöng för Matilda. Sen blev det förskola och hon var så ivrig att få komma iväg så hon stod redo redan klockan 7.00 fast vi skulle vara där 8.00. Så skulle hon få bjuda på russin i små paket:




Det kändes aldeles lagom dyrt (20:-) och praktiskt att ge bort till alla barnen. Efter lunch ska jag hämta hem busungarna och baka muffins som Matilda ska få bjuda på när Ludde kommer runt 15.30. Hon undrade om han ville komma idag och jag ringde och kollade. Som tur var kunde han det så då slapp hon bli besviken. Å så hon längtar :)

Så kommer väl Tobbe hem där senare och jag ska iväg på träning ikväll med Carro. Men det är senare och innan dess ska väl kanske paket öppnas...

...Jo just det... jag ska plugga också... så var det ja.

...

Inga kommentarer: