tisdag 10 januari 2012

Så...

... kommit hem från träningen och jäklar vad bra det känns. Nu är jag igång och nu jäklar ska min träning bli en vana! Så länge jag har en motivering (just nu mina vänner) så kommer jag iväg men när de ger upp kommer jag också ge upp tyvärr. Så är det.

Klockan är sent och jag som tänkte mig ha flera timmar kvar på kvällen till att mysa med min bok. Varför går kvällar så himla snabbt jämt för??? Så imorgon tänkte jag hinna skriva klart uppsatsen så jag kan lämna det och ta tag i nästa kurs som ska läsas. Det känns alltid som att vända på ett nytt kapitel varje gång det börjar en ny kurs.

Apråpå skolan så är jag så jäkla fundersam på en sak. I min klass finns det alltid elever som fuskar sig till seminariena och som i princip bara gör hälften av det som ska göras i form av skrivningar och inlämningsuppgifter. Då undrar jag.. hur sjutton tänker man när det faktiskt är lärare vi läser till??? Hallå... är inte våran tyngsta uppgift där att motivera och få eleverna att göra det vi säger åt dem att göra... så hur tänker dem här???

Suck... inte alla lärare är bra och jag kan varna er att snart kommer det komma några nyblivna lärare som är urusla helt enkelt. Skrämmande men sant.


Så... Bok check! Te check! Morot Check!

God natt!

...

Inga kommentarer: