onsdag 9 mars 2011

vardagsmys

Idag var det plugg på förmiddagen sen vaknade sambon extra tidigt idag. Kul för mig men synd om honom.. Vi tog fram lite vardagsmys och tog en lunchdejt medans barnen sov. De har, som jag tidigare nämnt, öppnat en restaurang här i kumla som serverar så god mat. Jättegod sallad till mig och pasta eller lasagn eller annat till sambon. Trevliga är dem också. Så det kommer bli mitt nya favoritställe. Det roliga är att varje gång jag går dit är det verkligen fullt på restaurangen! Vad kul, det verkar gå himla bra för dem!

Det är mysigt att ta tillvara dem små stunderna man har, vi är ganska dåliga på det men ska försöka bättra oss. När Tobbe har sin jobb period jobbar han så himla mycket, den här veckan hinner vi bara ses 2 timmar per dag och då är det så mycket annat vardagsprat som ska hinnas med.

Nåväl, på eftermiddagen tog jag barnen till IKEA för att handla lite smått och gott. Vi behövde en ny pall nu när Kajsa har börjat gå på toaletten själv och lite krokar och sånt. Konstigt att lite sånt i slutändan kan kosta 1500 :- men det är så svårt att komma under 1000 :- på IKEA!

Nu är det kvällsmys som gäller och när Matilda och Kajsa bråkat färdigt om vem som ska ha vems vantar tänkte jag sätta mig ner med en bok och mysa lite innan de somnar.

Vardagen när den är som bäst :)

Inga kommentarer: