söndag 27 mars 2011

barnmässa


Idag var det barnmässa i karlstad. Vi var där vid öppning och det märktes att det var en söndag och de hade haft öppet i två dagar redan för det var lite avslaget överlag. Lite mindre folk, de som stod och sålde var lite allmänt sega sådär efter två dagars stress och sen var det slut lite här och var på saker. Men jag hade roligt och jag tror Tobbe och barnen också hade det även fast jag inte märkte så mycket av dem. Vi brukar skiljas åt när vi är på sådana här ställen då jag vill kolla på saker som de inte vill se.

Jag träffade alla barn och föräldrar i familjen annorlunda, både Madelene, Mirka och Dingle-familjen. Det roligaste var att jag satt med pappan Micke (Madelenes man) inne i väntrummet och väntade på toaletten. Vi satte igång en rolig chargong och både skojade och skrattade tillsammans. Det kändes precis som på tv för han betedde sig precis likadant! Sen fick jag gå före in på toa och råkade förstöra hela toalettrulls-hållaren så det blev ett stort pang i väntrummet. Vilket gjorde att jag började få skrattanfall där inne och hörde Micke där ute börja skratta och fundera på att gå till en annan toalett. Hahaha härligt! Det var iaf höjdpunkten på dagen, tack för det Micke!

Vid 14.30 var hela familjen trötta och sega så då åkte vi hemåt. Jag känner mig mycket nöjd över dagen och hittade det jag ville ha. Nu är det nattning som gäller och jag ska scrappa lite tänkte jag.








Inga kommentarer: