tisdag 8 mars 2011

dagen som varit

Idag vart det skola på förmiddagen och sen lite på eftermiddagen. Runt lunchtid tyckte jag att det var dags att besöka min morfar, mest för att det faktiskt var semledagen idag och dessutom kvinnodagen och den dagen bör ju ägnas åt sånt som man faktiskt vill göra. Så efter att lektionen slutat runt 15.00 åkte jag iväg och köpte semla och tog en fika med min goa morfar. Han är så snäll morfar. Jag har svårt att se honom arg men någon gång måste han nog bli det.

Efter fikat tog jag bilen hem och mötte Tobbe med barnen i bilen. Matilda hade varit på dans men tydligen var hon inte motiverad idag. Efter 35 minuters dans gick hon ut till pappa och sa att hon inte ville mera. När Tobbe frågade varför fick han till svar: De ville att jag skulle flyga som stålmannen men jag kunde inte flyga! Så hon gav upp och ville inte vara med längre. Nehe, det var bara att åka hem tidigare.

Väl hemma fick vi ett snabb-besök av Camilla och hela familjen. Vilken rolig överraskning! Å så fick jag gosa med en söt liten bebis också, lycka!!!

Sen skulle sambon somna inför natten och jag var tvungen att äta lite choklad framför några kursböcker. Senare plingade det på dörren och in kom det besök som var sällskapssjuk. Det säger man aldrig nej till!

Nu är det dags att dricka lite vatten och sova. Hoppas jag drömmer om något bättre inatt för igår drömde jag att jag hade tappat alla mina tänder så det var ju inte så roligt...

Inga kommentarer: