fredag 11 mars 2011

jag hamrar och spikar...

Dagen idag började med plock och städ och slutade med plock och städ. Typiskt! Emellan där har jag hunnit åkt in till örebro och tanka på mina kunskaper inne i hjärnan lite extra. Dagens föreläsning behövdes verkligen för boken vi skulle läsa till var som grekiska för mig. Tur att det finns professorer som kan förklara sånt för mig. Sen skynda hem för grannen hade tagit barnen medans jag var i skolan och Tobbe skulle jobba. Det var en liten tid där mellan 14.30 och 15.00 som han skulle åka och jag komma hem som felade. Det är tur man har grannar som ställer upp!!! Sen blir barnen bara glada av att få komma dit så då känns det extra skönt.

När jag kom hem tvingade jag ut mina barn i det vackra vädret. De hade ingen som helst lust men jag hade ingen lust att spendera eftermiddagen inne så det fick bli mamma-bestämmande där. Men när vi väl krånglat på oss alla kläder hade de så roligt ute. Vi gick en promenad där barnen var tvugna att lägga snö framför fötterna på mig för att jag skulle kunna ta nästa steg. De hade så roligt med en varsin spade och lite fantasi. Sen blev det till en ö och sen blev jag tiger och Matilda elefant och Kajsa prinsessa och tydligen skulle vi äta upp prinsessan för det är så man gör. Tydligen. Sen blev det lekparken och där var jag troll och barnen getter och jag skulle ännu en gång äta upp mina barn. Mmm smaskens!

Väl hemma fick vi besök av grannen och satte igång att bygga ihop pallen som jag köpt på IKEA. Han byggde och jag höll i och tur att han tänkte för det gjorde inte jag. Bra blev det. Eller den håller än så länge i alla fall. Jobbigt bara att det blev en skruv över... konstigt...

Nu är det kväller som gäller och inväntan på pappa-Tobbe som kommer om två timmar. Sen ska jag banne mig sova och idag planerar jag att hämta in Kajsa till oss så kanske jag slipper gå upp runt fem imorgon igen. Det är en dödstid och jag vill sova!!








Inga kommentarer: