tisdag 16 juni 2009

resa till eskilstuna djurpark

Nu har sommaren börjat och då börjar också familjens utflykter att ta fart.

Imorse bestämde vi oss för att åka till eskilstuna djurpark. Vi tog med farfar så han kunde hjälpa oss med barnen. Problemet var att jag vaknade med feber och mjölkstockning men nu var jag inställd på att åka så jag sa åt dem att ta ungarna så jag bara "hängde med". Det är jag glad för att jag gjorde. En toppendag med solsken hela dagen, allting gick så smidigt utan några bråkiga ungar eller vuxna heller för den delen.

Två nackdelar var dock att vi åt mat för 500 kronor, Benny och jag taco-buffé och Tobbe kött med potatis. Jäkligt dålig stil att ta så mycket betalt när de vet att man måste äta efter ett tag och det inte finns så mycket andra ställen att äta på. Inte var det speciellt gott heller. Det andra negativa var att när vi skulle fika var det sjukt lång kö till glassen, bara en personal som inte heller var något stressad alls, "nej vadå, jag slutar ju inte förens om flera timmar, varför ska jag stressa för. Jag vet ju att det inte finns något annat glass-ställe att gå till så inte kommer jag mista kunder bara för att det är lång kö." Bild på kön ser ni här nere:
























1 kommentar:

Bobby Dukes sa...

TA BORT DATUMENA PÅ KORTEN! Annars ser det ut att ha varit en sjukt bra dag! :-)