söndag 14 juni 2009

en väldigt upptagen pappa i helgen

I helgen har jag varit ensamstående mamma. Tobbe jobbade hela lördagen 7-18 sen åkte han direkt till en spelning han skulle ha på kvällen. Hem klockan 02.00 inatt och upp och jobba idag igen 7-18. Så honom har jag inte sett mycket av tyvärr.
Igår försökte vi roa oss, barnen och jag, så gott det gick. Att vara hemma en hel dag med två barn ensam det har jag slutat med för länge sen. För även fast jag inte skulle sitta sysslolös någon sekund under den dagen så skulle jag inte heller ha så roligt med två rastlösa, klängiga ungar omkring mig.

Så på förmiddagen tog vi en sväng till hallsberg för att kolla deras lågpris-affär de har där. Jag ÄLSKAR lågpris-affärer! Det är sällan man hitta något, och gör man det så är det oftast skräp (som den spargrisen jag köpte till Kajsa för 10 kronor som jag såg när jag kom hem att den inte går att öpna och ta ut pengarna ur. Smart! Vem f*n uppfinner någonting sådant?) men jag älskar att gå och titta, lägga i varor för ynka 5-10 kronor och gå till kassan så nöjd med mina köp och bästa av allt är att jag sällan behöver betala mer än 100-200 kronor för allt :)

Efter shoppingen åkte vi till Tobbe för att äta lunch på hans jobb. Upptagen som han är blev det inte så mycket vi hann med men jag hann leverera en pizza som smakade skit i alla fall :)


Tobbe jobbar och matar barn samtidigt :)


Matilda testar på arbetslivet




Sen åkte jag och barnen till marieberg för att kolla på en sommar-jacka till mig. Inte hittade jag någon jacka men jag hittade kläder till barnen.

Hem, och där väntade mamma och Sune. De skulle till några bekanta på kvällen så de stannade bara förbi en snabbis för att säga hej. Lät barnen leka i sandlådan som var dränkt i regnvatten så det var bara att låta dem bada innan kvällsmaten. Inte så att de blev ledsna för det precis men det var inget jag hade planerat.









Sen blev det kväller och jag och mina barn kröp ner i samma säng och mös och gosade tills vi somnade allihopa, Matilda med benet och armen över min mage och hals och en Kajsa som ammade på andra sidan.



Inga kommentarer: