måndag 8 juni 2009

ett val för att rädda miljön

Igår var det val. Om det är nåt som får mig att må så extremt dåligt så är det när jag tänker på miljön. Det är så dystert i framtiden. Hoppet är snart slut. För mig är framtiden ett liv i en glaskula där naturen kommer bestå av plastgräs och döda uppstoppade hundar för att visa barnen hur man levde förr, på den tiden då allt var naturligt. För mig kommer naturen rasa samman när som och mina barnbarn kommer hata sina mor-föräldrar för att de förstörda deras framtid.

Så ett val i miljöns tecken kändes som det enda rätta. Att rösta på miljöpartiet med sina extrema åsikter åt miljöns håll kändes så bra. För man kan önska mycket, fred på jorden, bort med den ekonomiska krisen, mera jämnställt mellan könen, men vad spelar allt detta för roll när människan inte kommer kunna leva på jorden längre?

Inga kommentarer: