torsdag 11 juni 2009

en väldigt rörig dag!

För att vara en dag som började i total kaos slutade den helt ok. Inte perfekt men ganska bra ändå.

Det började med att jag skulle hinna med en massa ärenden på förmiddagen. Jag skulle hinna lämna tillbaka två böcker på biblioteket, köpa allergimedicin på apoteket, handla examenspresent till min bror och köpa födelsedagspresent till en kompis. Sen skulle Kajsa vaccinera sig kl 11.30

Så då började letandet efter böckerna... och jag hittade dem inte... kommer inte ens ihåg vilka böcker det var jag hade lånat. Fan, en massa kronor i böter och värre blir det om jag aldrig hittar dem!
Så fortsatte jag att leta efter två brev som jag MÅSTE posta idag, skulle köpa frimärken till dem och var tvungen att väga dem innan. Borta totalt försvunna och jag har ingen aning om vart de är. Fan!!
Över till nästa sak. Packa kamera, blöjor och sånt. Hittar inte kameran. Vid det här laget hade jag bara lust att lägga mig ner och somna om.

Så, jag tog med min familj och började promenera in till stan. En promenad på ca 25 min, 50 min tur och retur. Insåg att vi började få jäkligt bråttom. Hann bara fram för att mata Kajsa och sen rusa iväg till BVC för sprutan. Sköterskan försenad såklart. In, ta sprutan, ut med en skrikande unge och börja promenera iväg. Jaha, så var det dags för nästa unge att äta mat. In till ICA och mata Matilda medans jag stack och handlade examenspresent. Sena igen. Skulle vara tillbaka till 13.00 för att farfar skulle komma på besök. Med min kamera som jag hade glömt på cafét jag var på igår.

Hem, kastade av mig kläderna, tog bilen i ilfart för att åka iväg till några kompisar som jag stämt träff med. Försenad 10 minuter. Det struntade jag i. Jag kom fram och det var ju bra bara det :)

Så... jag har fått tillbaka kameran, hunnit köpt examenspresent som jag ska ge imorgon och hunnit med ett storkok av mat när jag kom hem efter fiket. Det som får mig att få ont i magen är att jag fortfarande inte hittat breven eller boken. Ont i magen. Shit.!

1 kommentar:

Bobby Dukes sa...

Dom finns där du aldirg skulle leta. Leta efter nåt annat så hittar du säkert båda sakerna.