onsdag 3 juni 2009

en stor blå fin kruka! Och så lite vattenläcka...

Idag har vi städat. Vi har diskat och tvättat och... jaja. Roligt.


Men sen åkte vi in till stan för att ta Kajsa till en läkare. Det var en vanlig rutinkontroll som de gör på alla barn som är för tidigt födda. Hon var ok. Hon var som en 10 månaders bäbis ungefär och nu är hon ca 10 månader om man tänker på det datum hon var beräknad från. Och så var det dags för prover. Kolla om hon har bra järn-värde och så. Ett stick i fingret. Kajsa grät, jag mådde illa. Men sen var det över.


Sen mötte vi upp farmor och farfar inne i stan för att äta lunch. Efter lunchen kom de hem till oss för en fika. Och så hann jag åka och köpa en stor stor kruka på blocket för 225 kronor.!
Jaha... så var vi hemma igen, och farmor och farfar var redan framme. De påpekade att det kom lite vatten från garaget men jag lyssnade inte så noga just då, mina tankar var någon helt annanstans. Tror ni inte hela garaget stod fyllt med vatten när vi öppnade det! Slangen hade spruckit och fråga inte mig hur det gått till men vattnet stod på och ja... sen vet jag inget mer. Så nu fick vi sopat i garaget också!
Efter sopandet och fikandet och lite plugg vid sidan av blev min hjärna för trött att reagera på att jag nyss stoppat i mig 10 chokladbitar istället för kvällsmat. Nu ska jag straffas! Hårt! INGE MER GODIS PÅ HELA VECKAN! De ni, se om vi klarar det, min hjärna och jag!

Inga kommentarer: