tisdag 20 december 2011

Våran klass...

Vi har så otroligt många personligheter i våran klass så att bara sitta i klassrummet om dagarna och lyssna kan vara väldigt faschinerande. Klassen består av några typiska idrotts-killar som inte bryr sig så jättemycket om något annat än idrott och som tror att lärar-yrket bara handlar om att lära ut idrott. Sen har vi det där tuffa, coola gänget som pratar aldeles för mycket och som inte har lärt sig att vara tyst när läraren pratar. Sen de där duktiga som vi skulle kunna kalla nördar men som i mina ögon är de bästa och ultimata i klassen. Å så en kille som frågar alla frågor som ingen annan vågat ställa innan och han beundrar jag stort. Han frågor är allt från dumma men som vi alla egentligen undrar över till sjukt kloka frågor så att vi alla (eller jag) stannar upp i mina tankar och måste tänka flera gånger på frågan innan jag förstår.

Och så vänner. Och vänner som egentligen inte är så mycket vänner utan som jag ganska öppet stör mig på men antar att jag måste acceptera. Och så hon som just lärde mig vad Queer betyder och som är så jäkla cool så jag nästan skulle vilja ta med henne hem.

Det är kul att träffa klassen och se vilka personligheter det finns. Intressant att se hur de kommer bli när de börjar jobba. Vissa med otroligt trångsynta åsikter. Vissa med otroligt öppna åsikter. Och så vissa som är mer omogna än min 5-åriga dotter.

...

Inga kommentarer: