onsdag 21 december 2011

Så var sista dagen i skolan avklarad...



Men kunde de inte ge oss nöjet att få helt ledigt under jul och nyår eller? En uppsats som ska skrivas om matematik på 10-12 sidor och det känns ju inte så glädjande att ha över julhelgen.

Nåja. Behöver inte jobba iaf. Tobbe jobbar nästan hela tiden och han klagar inte. Pratar bara en himla massa om jobbet och jag börjar bli lite expert på tåg. Så finns det de som har varannan-vecka barn och som kanske inte ens får spendera julen med sina barn. Hujedamej vilken mardröm!


Så spenderades förmiddagen i skolan och sen en rask tur till Marieberg för att lämna tillbaka ett felköp. Så skyndade jag mig hem klockan 11.30 för jag hade lovat barnen att vi skulle åka pulka. Så vaknade Tobbe lagom tills det var dags att hämta barnen och vi gav oss ut. Matilda började turen med att vara hungrig fast lunchen varit för knappt en timme sen. Och Kajsa ramlade och slog sig och vi konstaterade att en hjälm vore nog bra. Så blev det att traska hemåt med en nerslagen Kajsa och en hungrig Matilda.



Tobbe och Kajsa:














En liten kaxig Matilda som ville bestämma vad mamma skulle göra:





Och så en stenhård vurpa som resulterade i blåmärke på kinderna:





Kajsa är inte sån som skriker för länge. Smärtan kan hon verkligen uthärda när något annat kommer på tal. En snöängel till exempel:






Väl hemma skulle jag plocka undan det värsta för att vi väntade fin-besök. Camilla med familj skulle komma över och som vi hade längtat! Så blev så klart minsta magsjuk i familjen och de fick ställa in :(

Så blev det andra planer och de planerna var att åka och handla mat och posta brev. Så kom vi utanför dörren och insåg att Tobbe tagit bilen till jobbet. Ändrade planer igen. Lite pussel och lite pyssel och nu leker dem med den nya bilbanan. Brum brum låter det inne i rummet och jag minns tillbaka till när jag var liten och körde bilbana med pappa. Mysiga stunder!


...


Inga kommentarer: