torsdag 15 december 2011

Det är lite mycket nu...

det märks på skrivbordet där pappershögen växer sig högre och högre. Jag brukar ha tid till att rensa där ganska ofta men nu vet jag inte vart tiden tar vägen.

Jag har tänkt fram tills några dagar sen att det där med julstressen inte angår mig. Jag stressar inte och har det ganska bra planerat så jag kan ta det lugnt. Fast mina klasskamrater tittar stort på mig när jag säger att jag inte har handlat alla julklappar än vilket har gett mig lite stress i magen.

Imorgon är det skola på dagen. Sen kommer svärföräldrarna hem. Måste hinna planera innan och göra klart inför helgen och så. Eventuellt hinna träffa en vän och jag hoppas hon har tid för då tänker jag ignorera alla måsten och passa på att njuta av lite sällskap en stund.

På lördag åker vi tidigt till Linköping för att fira jul. Syster med familj kommer också dit. Så julklapparna bör vara färdigt till dem innan dess. På söndag är det avslutning i kyrkan. Sen fyller Tobbe år och det ska komma en massa folk och säga grattis osv :) Så är den helgen slut och jag går in på sista veckan i skolarbetet innan jullovet.

Julen handlar om att umgås med nära och kära. Just nu har jag tre vänner som jag känner att jag inte hunnit träffa på allt för länge och skulle så gärna vilja hinna med dem alla tre. Men stressen börjar närma sig... och syftet med julen försvinner. Att inte stressa och bara umgås.


...

Inga kommentarer: