tisdag 13 december 2011

Lucia firande





Så var det Lucia-firande på förskolan. Det har varit väldigt mycket känslor varje år när de ska ha luciafirande på förskolan. Första året var Kajsa jätte-ledsen och rädd så hon bröt ihop och vi fick åka hem. Andra året gick allt bra tills vi skulle gå in på avdelningen och fika. Då bryter Matilda ihop och lägger sig i korridoren och somnar. Hög feber. Jag blir arg på personalen och anklagar dem för att inte ha uppmärksammat mitt barn mitt i allthopa. Antadligen inte deras fel för sånt är lätt att missa men i min förtvivlan så fick dem ut för det. Förlåt!

Den här gången gick allting jättebra. Barnen var glada och nöjda och jag såg bara en massa huvuden och lite lite barn men jag fick chans till att träffa dem senare :) Fick kort på hela lusse-tåget men får nog inte lägga ut kort på andra barn utan tillåtelse tror jag.


...

Inga kommentarer: