onsdag 28 december 2011

Lite vardag innan nyår...



Jag börjar sakna vardagen. Jag älskar våran vardag så mycket med all dess rutiner och listor och så även fast det är kul med lite uppehåll ibland...

Imorse sa vi hej då till Benny och Vivianne och nu är det slut med släkt-kalas av alla dess slag. Barnen pysslar och Matilda gör ett kort till Sune som Kajsa ska ge. Kajsa bestämmer hur det ska se ut och Matilda pysslar. Underbara barn.




Funderade ett tag om jag skulle ta med barnen till lite rea-handel men jag har absolut ingen lust. Har en overall som måste lämnas tillbaka men det får vi ta någon annan dag. Idag är ingen måste-fixa-massa-saker dag utan idag blir en dag som ska fyllas med roliga saker.

Så ska jag sätta igång att steka pannkakor snart så ska vi packa en picknik-korg och ge oss ut och cykla. Cykla runt till olika lekplatser och bara mysa och sen äta pannkakor till lunch innan vi cyklar hemåt igen. Idag är det en njuta-dag som gäller!

Betalat räkningarna är redan gjorda och jag som trodde jag var rik... haha känslan varade några minuter iaf :) Så ikväll ska jag sätta mig med inbjudningskorten till Matildas födelsedag och jag hoppas ni alla kan komma som vi bjuder! Matilda är så spänd och ser fram emot att få träffa sina kompisar. Så har jag den där förbannade uppsatsen i bakhuvudet som måste fixas men det får sjuton i mig vänta. Nu är det som sagt mys-dag som gäller!


...

Inga kommentarer: