fredag 16 december 2011

arg!

Sitter i bilen på väg hem. Funderar över om jag inte skulle kunna ta bussen istället för bilen till skolan just för miljöns skull. Planerar i huvudet och inser att det kommer ta mig 3 timmar till skolan fram och tillbaka isf 32 minuter som det tar nu. Funderar för och nackdelar och det är bra surt att behöva ta beslutet att ta bilen för att tjäna in tid.

Så tar jag ut på motorvägen och har en bil framför mig. Plötsligt vevar bilen ner rutan och kastar ut en burk av något slag. Blir förbannad och så jäkla arg. Hur tänker den där personen som gjorde så? Tänker den att den kommer försvinna tillslut så det spelar ingen roll om han/hon kastar ut den? Eller tänker hon/han att det alltid finns någon annan som kan ta reda på skiten, det är liksom inte personen i bilens ansvar?

Fy fan. Skulle ha velat köra ikapp personen ifråga och fråga vad fan de tänkte på? Funderar även på det där med nya lagen att det är straff-bart numera att smutsa ner. Kan man ringa polisen för en sådan här sak? Troligtvis inte. Troligtvis kommer de inte göra ett skit åt det. Ungefär samma sak som de totalt ignorerade mitt samtal till trafik-servicen på radion när jag ville rapportera in en dold bil som stod längst med vägkanten i mörkret.

Så du kära idiot som körde bilen SNE 746. Kan du vara så förbannat snäll och tänka efter en gång extra innan du gör så där? Och kanske slänga burken där den ska vara -i återvinningen!!

...

Inga kommentarer: