torsdag 29 december 2011

spenderar-byxorna på!

Så idag fick jag ta igen det som skulle ha gjorts igår men som jag vägrade ta tag i. Tur var det för igår var det vackert picknik-väder medans det idag regnade. Så drog vi på oss den sura minen och satte oss i bilen för att beta av -att-göra-listan. Första stoppet var Intersport där en overall skulle lämnas tillbaka. 500:- rikare och min sura min gick upp en liten bit. Så hittade jag en mössa till mig själv som Kajsa valde:






Så vidare till cykelringen för Kajsas cykel har blivit på tok för liten. Jag hade tänkt att hon skulle kunna ha den ett år till men insåg igår när vi cyklade långt att den inte duger längre. Eftersom cykel används flitigt här tänkte jag att hon skulle få sin första egna cykel. Så var det det där med monteringen och det gick åt pipan. Med två trötta och hungriga barn fick vi lägga en filt över eländet och vänta på bättre tider (Tobbe). Så kom räddaren i nöden hem från jobbet och barnen var helvilda för där kom lösningen på problemet hem :)












Så har jag kämpat med Matilda hela dagen för fy sjutton vad hon inte klarar av att Kajsa får någonting men inte hon. Så otroligt avundsjuk! Kajsa fixar oftast det och accepterar i sin tysthet men Matilda väljer att skrika och bråka istället. Idag fick hon minsann skrika och lära sig att hon inte kan få allt. För två jular sen fick Matilda sin första cykel innan Kajsa kunde cykla. Julen efter det fick Matilda en ny cykel och Kajsa fick ta Matildas gamla cykel. Så Matilda har redan fått två nya cyklar och Kajsa noll. Nu fick Kajsa sin första cykel någonsin och detta försökte jag förklara för Matilda hundra gånger idag. Men si det gick inte att acceptera! Hon skulle också ha en likadan cykel som Kajsa!!!

Nåväl. Trött och den sura minen är fortfarande kvar för jag ogillar numera att åka och handla. Spenderar pengar och kommer hem fattig och har dessutom spenderat så mycket onödigt många timmar på att handla. Men detta var nödvändigt och nu är det gjort.
...

Inga kommentarer: