fredag 30 december 2011

snart nytt år

Och så var det två dagar kvar på det här året. Jag har precis lärt mig att skriva 2011 men nu får jag snällt uppdatera mig igen. Idag ska det inhandlas mat till nyår och kanske lite alkohol. Om tre dagar var det ett år sen jag åt socker sist (inräknas inte dolt socker som i bröd och annat gojs) och jag funderar på att smaka på glassen som ska serveras på nyårsafton. Jag längtar inte alls till den men samtidigt längtar jag efter den gemenskap som ges med att äta någonting gott tillsammans. Svårt. Sen är det det där med alkohol. Herregud känns som jag har blivit världens torrboll men fy sjutton vad jag mår dåligt av alkohol numera! Och där ligger det inte någon vilja i att inte vilja dricka för det vill jag verkligen. Vill känna lugnet och lullet och smaken som ett glas rött ger. Men så känner jag bara blä-smak istället och hur sjutton gör man då? Håller för näsan och dricker iaf?

Nej tänkte köpa på mig lite champagne och lite vin och lite sprit och sen se vad som går bäst. Kanske en drink med en massa bär?

Nåväl. Nyår ska spenderas tillsammans med Camilla och familjen och jag ser så mycket fram emot att få träffa dem. Ett nyårslöfte till mig själv och närheten omkring mig kommer vara att fasiken träffa mina vänner mer ofta. För jag vore halv utan dem.

Barnen har lekt fantastiskt hela förmiddagen och jag ska passa på att skriva matlista innan det ebbar ut. Förresten väckte Kajsa mig klockan 5.30 och undrade varför vi inte går upp. För att jag sover muttrade jag till henne men hon skulle absolut gå upp NU!





Nu ska det skrivas matlista och sen sätta på mina barn hjälm och cykla in till ICA.


...

Inga kommentarer: