fredag 8 juli 2011

sol och regn

Svärföräldrarna har kommit hem och därför måste man numera se till att alltid ha kläder på sig här hemma. För man vet aldrig när de dyker upp :)

Annars är det sommar med en massa regn. Jag har haft otroligt roliga dagar med en massa lek och det har funnits fika-vänner hos oss varje dag hela veckan. Det är som det ska vara och det ä underbart. Men jäklar vad jag är trött. På barnen. För inte sjutton håller de tyst en sekund. Och de skriker i varandras öron och i mitt öra. Och jag blir inte av med dem en sekund för Tobbe jobbar och jobbar och så jobbar han lite till och morgon har han en stor spelning så när han inte jobbar så övar han med sin gitarr. Så inte får jag någon avlastning precis, då är det bra att ta hit fika-kompisar så man får ett skäl till att sitta ner.

Annars har vi bara 13 punkter kvar på våran att-göra-under-sommaren lista. En lista som började med 43 punkter för några veckor sen. Det känns att jag legat i för att kunna minska listan innan Tobbe och jag går på våran gemensamma semester.

Inga kommentarer: