fredag 1 juli 2011

blommor och en massa barn

Idag var det panik på morgonen. Inte hade jag ett jobb att missa eller annat oviktigt, nej nej, jag var sen för jag skulle komma i tid för att shoppa! Jo jo minsann, sådana viktiga saker var det! De hade 50%på alla blommor i en affär i fjugesta, som jag åker till varje år och stor-handlar. Och även fast den dåliga känslan gnagde i mig att detta kan fysiken inte vara bra för miljön att handla så kunde jag inte låta bli. Det liksom kliade i mina fingrar och för varje blomma jag fick tag i så blev jag bara lyckligare och lyckligare! Så jag kom hem med en hel massa underbara saker.

Så var det lill-marken och mamma tog barnen medans jag åkte och handla blommor. Så skulle hon bara ta en smyg-titt på marken innan jag kom och barnen de rymde fort som tusan. För de hade en prinsess-klänning i ögonen. Det liksom lös i ögonen på hela Matilda och hon skulle lugnt kunna offra hela sitt huvud för den där klänningen. Så mormor tog fram sin underbar plånbok och köpte en varsin till barnen. Matilda sken upp hela hon av lycka.

Så var det min tur att ta dem till marknaden och fy sjutton vad mamma var tråkig. Inte fick de godis och inte fick de leksaker. Gummisnoddar till håret fick de minsann och jag tyckte jag var så snäll som köpte det till dem men de hade fortfarande bara prinsess-klänningen i tankarna.

Så skulle vi åka hem med alla blommor och sätta igång med den roliga planteringen. Matilda somnade och Kajsa satt och sjung om allt hon kunde komma på. Så skulle hon absolut inte sova middag och så fick det bli.

Väl hemma kom det tre andra barn på besök och jag fick hjälp av 5 små barnhänder som skulle gräva och plantera och vattna och bråka om vem som fick mest. Men det gick bra. Sen satte jag alla barnen i bilen för att åka och handla jord och de skrattade hela bilresan och jag njöt av att leva det liv jag lever.

Väl hemma igen skulle det fixas och donas och planeras vart allt skulle stå medans alla barnen badade. Sen kom Tobbe hem och jag kunde äntligen njuta av lite vuxet sällskap :)

Ikväll var det planer på fredagsmys men då Kajsa inte ville sova middag orkade hon inte hålla sig vaken efter 19.00. Så fredagsmyset bestod av film med Matilda och jag satt på golvet och sydde ihop vårat lakan. Nu är det dags att sova och i morgon ska jag och barnen leka med Ludde, Camilla och Lova. DET ser jag fram emot!!

Inga kommentarer: