onsdag 13 juli 2011

nu är det illa.

jobba, hem, sova. Är detta framtiden? Nehe! Nej nej! Det får det inte vara!

Jobbar den här veckan, nästa vecka och sen måndagen därefter sen ska jag stryka mig från vikariepoolen tills snön börjar komma tror jag. (Jobbar nu i två veckor på förskola).

Idag hade vi 21 barn till meliss varav en var särskolebarn utan resurs. Två personal som skulle ber mackor, ge mjölk, torka mjölk som spills, mata barn som inte kan äta själv... ja, det gick sådär. Men mat fick de och de hann busa och skoja när vi inte såg och de verkade... tja inte så jättenöjda eftersom inga barn verkar vara glada över sommarverksamheten men vi gör precis vad vi klarar av!

När jag lägger mig på kvällarna snurrar hela världen precis som jag har åkt en jobbig karusell. Sen har jag haft ont i bröstet i två dagar. Jag har totalt jobbat i tre dagar och har 8 dagar kvar.

Ska jag gråta eller bara gå och lägga mig och sova?

1 kommentar:

Unknown sa...

Dra täcket över huvudet och sjukskriv dig!