torsdag 21 juli 2011

barnen pratar

Vad mycket öden man får vara med om när man arbetar på en förskola. Barnen berättar så mycket roligt som hänt dem och hjälp vad mycket hemlisar man får reda på om föräldrarna :) Sitter och tänker på vad mina barns förskolefröknar vet om oss egentligen... speciellt Matilda som är extremt pratig av sig.

Iaf så är det en familj med barn på min avdelning som man vet att det är lite skumt och rörigt hos. Lite extra jobbigt sådär. Nu har ju jag 48 barn så inte kan jag bryta mot någon tystnadsplikt nu inte. Iaf. så har jag känt lite extra för dem här barnen och sitter gärna och gossar med dem om dagarna. Så idag kom den stora fram till mig och frågade: -Maria, varför tycker du om oss så himla mycket? Och det är en kommentar som man kan bli så glad av att höra. För ja, då har det gått fram det ja ville signalera till de här barnen... att de är värda att tycka lite extra mycket om och de är värda att ägna uppmärksamhet åt. Å vad skönt det känns när jag vet att jag lyckats med det jag ville få fram.

I allafall så är det spännande och roligt att höra vad barnen har att berätta när de kommer på morgonen :) Vi vet väldigt mycket om varje mamma och pappa som lämnar :)

Imorgon är det jobb fram till 18.30 då jag stänger. På lördag ska vi åka till pappa och hälsa på. Sen kommer vi hem på söndagen och då väntar eventuellt en fika med några vänner.

Ja just det, jag har fyllt år. 25 år eller hur var det där nu igen... Kommer ihåg när syrran skulle fylla 27 och jag tycket hon var så sjukt gammal för det var ju bara 3 år kvar till 30! Och så tänkte jag att jag skulle vara totalt förändrad och leva ett helt annat liv när jag närmade mig 30... då var jag 24 år och inte är det stor skillnad från nu. Då hade jag också 2 barn, samma sambo och samma hus... men med lite mera rynkor i ansiktet :)

Inga kommentarer: