söndag 17 juli 2011

Familjen har campat



Igår bestämde vi oss för att sova i tält istället för att vara hemma och greja och pyssla som vi alltid gör. Så vi packade bilen full och drog iväg. Det tog 2 timmar att packa allting och få in barnen men väl redo för att åka hade vi glömt att tänka på vart vi skulle åka... så vi drog mot odensbacken och hampetorp för jag var säker på att det var fint där. Så åkte vi förbi en massa campingställen men våran natt skulle vi spendera i skogen, det hade vi bestämt. Så hittade vi n grusväg och fortsatte på den tills vi hittade en grusväg till och körde mot en annan mindre grusväg... när jag var säker på att jag aldrig skulle hitta tillbaka igen hittade vi det... den perfekta platsen! Å så bra allting blev! Vi hade mitt i en blåäbrs-skog med bara en massa tallar och kottar omkring oss. Inga bilar, inga hus... å så bra! Så där parkerade vi och satte upp vårar tält. Sen skulle det grillas korv och då vi inte hade med oss så mycket vatten kändes det säkrast att grilla bland en massa sand än mitt i skogen. Så en promenad på 15 sekunder tog oss till en massa... sand... och inget annat. Där spenderade vi våran middag som bestod av korv och ketchup och majonäs.

Sen blev det dags att njuta lite av varandra och bara ta det lugnt. För det var därför vi gjorde en sådan här tur. Komma bort från alla måsten och bara njuta av varandra. Vid 20.00 hörde vi ett brummande och då satte dem igång... fyra killar som absolut skulle köra fyrhjuling och cross i sanden som vi hade som granne. Så där försvann lugnet och blev till mummel och mutter. I alla fall från min del för Tobbe var fascinerad och skulle absolut sätta sig som publik och njuta... vad det nu var för någonting att njuta av...

Vid 21.00 var de klara tack och lov och då somnade våra barn så gott i tältet. Jag och Tobbe hann njuta av solskenet och humlorna och svalorna omkring oss. Det var ljuvligt och så mysigt! Det här måste vi göra om snart igen!









































































































































Inga kommentarer: