söndag 1 maj 2011

Valborgs-firande


Så har vi firat valborg. I min familj är det egentligen ingen speciell tradition vilket är väldigt synd. Sen jag träffade Tobbe har han alltid jobbat på valborg så jag har varit hemma med barnen. Innan dess brukade jag försöka jobba på valborg då det var bra med OB. Så som sagt, vi brukar aldrig göra något speciellt.

I år tänkte vi i alla fall åka ner till kumlasjön för att se deras firande där nere. Se om det var något. Och visst var det något. Men knappast värt att stå där i en timma och frysa för att bar göra av med en massa onödiga pengar och kolla på en eld. Det var kallt. Och det var dyrt. De fick en karusell var och sen välja mellan hoppborg eller ballong. 30 kr för varje sak. Och så popcorn på det. Men det värsta var nog att det var så kallt. Jag klarade mig men värst var det för barnen. Och Adam som var med oss och som var sommar-klädd.

Men iaf. Nu vet vi det. Nästa år ska jag ha kvar vinteroverallen fram till valborg oavsett om sommaren redan börjat i april.









































































Inga kommentarer: