tisdag 10 maj 2011

slap in the face

Vad synd att man inte kan uppfostra andra mammor som lämnar sina barn på förskolan. För här sitter en mamma och pratar med personalen om att hennes son slagit sig på läppen igår.

"- Usch, det såg så otäckt ut. Men han var så duktig. Han grät inte någonting. Precis som en tuff kille ska vara. Eller hur (...).

Det hon säger med den meningen är: Vad duktig du är min son som inte visar några känslor. För du är kille och trots att du bara är 3 år så borde du veta redan nu att killar visar inga känslor. Aldrig. Då beter du dig som en mes... nästan som en tjej...

Som sagt, synd att man inte kan ställa sig där och börja uppfostra andra mammor. Oj vilket liv det skulle bli om jag gjorde det. Men om jag vågade skulle jag ge henne boken Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2 av Kristina Henkel. Otroligt bra bok. Beskriver allting perfekt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

har du den boken?
Får jag i så fall låna den?

maria sa...

Absolut. Carro har den just nu men hör med henne när hon är klar så kan du ta den. Jag behöver den inte på länge, har redan läst den så ni kan ha den ett tag.

Carro sa...

Jag har läst halva boken, lämnar över den till dig Madde när jag har läst klart den?