söndag 1 maj 2011

IKEA

Nä fy sjutton, vart tog vädret vägen? Vilka protester jorden ger oss just nu. Usch usch!

Jag och barnen flydde till IKEA idag på eftermiddagen. Tobbe skulle sova då han skulle jobba natt och jag hade ingen lust att vara hemma och bara hyscha åt barnen hela dagen. Så det blev lite ditt och lite datt och en massa roligt! Matilda somnade i bilen trots att hon absolut INTE skulle sova enligt henne själv (Mamma vet alltid bäst) och jag hade lovat barnen att de skulle få vara i lekrummet medans jag var och handlade. Så det var bara att strosa runt där med Kajsa en stund tills Matilda ville vakna och var redo. Tyvärr blir det ju dyrare ju längre man får gå där...

Så vaknade hon tillsist och jag kunde vara för mig själv en timma. Träffade mamma och morfar innan förresten då morfar skulle dit och shoppa lite.

Det blev en överraskning för min del då jag öppnade en lucka och personalen hade lagt en stort påskägg där det stod "grattis, du som hittat detta får ta med dig en full påse med godis hem". Väldigt kul gjort av personalen! Och så skulle vi ha överskåp till tvättstugan och där sprang jag förbi ett skåp som hade kostat 895:- men skulle utgå så de hade rea ner till 95:- för det. Jag var tvungen att fråga en personal om det var sant först.

Och så hem och säga hej till Tobbe innan det var dags att säga hej då.

Inga kommentarer: