onsdag 18 maj 2011

semesterresan dag 1


En vecka sen jag bloggade.. och det finns en skäl till det... familjen har varit i Paris! Jag har inte kunnat skriva något om det med risk för inbrott i huset så det får bli ett Wii! efteråt istället:

Wiiiiiii!!!

Å vad roligt vi haft det. Vilken semester!! Vi åkte ner för att hälsa på Tobbes föräldrar så vi och barnen kunde få träffa våra svärföräldrar/farfar och farmor/ mamma och pappa. Det har varit så himla kul och hänt så mycket så jag kommer dela in inläggen efter varje dag vi var där nere. Jag har så mycket bilder och så mycket att berätta att det kommer ta ett tag att hinna skriva allt :)

Vi åkte ner i onsdags. Flyget skulle gå runt 6.00 så vi startade hemifrån klockan 03.30 tror jag det var. Det var segt! Barnen vägrade att somna om i bilen så de var vakna hela resan till Skavsta. Det var ju inte vad jag hade planerat. Men de verkade nöjda och väldigt uppspelta. Vi hade valt att ta med oss fyra handbagage istället för en väska att checka in. Så här i efterhand skulle det nog ha varit smartare att tagit en stor väska istället. När planet hade landat i Paris var klockan runt 10.00 och vi var lagom sega. Precis när planet bromsade in för landning somnade Kajsa i mitt knä. Väl tajmat!!! Så Tobbe fick ta tre väskor, Matilda en väska och jag bära Kajsa till bussen. Det var kämpigt! Och hon bara sov... så jag ansåg mig rätten att tränga mig före alla andra i kön som var gigantisk och gå på först i bussen. För enkelhetens skull vände jag mig aldrig om för att se de andras blickar.
Väl på bussen sov Kajsa i mitt knä och efter 5 minuter sov resten av familjen.
Bussen in till Paris tog 1,15. Där framme mötte Benny och Vivianne oss vid station. Tack och lov! Så då fick vi hjälp med både barnen och packning och vi var svettiga och hungriga och sådär lagom skitiga som man brukar vara när man flugit och varit vaken halva natten.

















Så RER tog oss hem till svärföräldrarna och barnen var pigga och glada. Första dagen var vi alla lite spralliga och ville hinna med så mycket som möjligt. Utanför deras hus fanns en gigantisk vacker lekpark. Å vad fin den var! Lika stor som kanske 10 fotbollsplaner (typ) och så himla vacker! Där passade barnen på att leka i lekparken och Tobbe och jag njöt. Sen var det dags för kvällsmat och Tobbe och jag skulle få gå till svärföräldrarnas otroligt mysiga lägenhet som de har 15 minuters promenad bort. Tänk känslan av att vara i Paris, få lämna barnen i goda händer och kunna bege sig till en tom lägenhet med min sambo. Det är lycka! Och så blev det glutenfri croissant och ost på kvällen... självklart... :)


























































Inga kommentarer: