tisdag 24 maj 2011

paris-resan dag 3

Här far vi och flänger så jag hinner ju inte ens skriva i min blogg. Men det är sluttampen i skolan och dessutom åkte vi till Göteborg i helgen. Men mer om det senare. Paris-resan är fortfarande inte uppdaterad så jag tänkte fokusera på den först :)

Tredje dagen skulle jag och Tobbe på vin-mässa som Benny och Vivianne bjöd oss på. Redan när jag kom innanför dörren visste jag att jag skulle älska stället men jag var lite mera tveksam till Tobbes inställning. Jag älskar marknader och att få provsmaka och titta på saker men han är inte så väldigt förtjust i sånt. Fast där blev jag förvånad för både han och jag gick och mös oss igenom hela turen :) Vad mysigt det var! Sen hade vi en guidad tur med oss som kunde översätta all fransk text och som dessutom är väldigt duktig på viner. Så det låg en massa ostar, örter, viner och en hel del annat i min mage när vi skulle åka hem. Lite röd om kinderna och lite allmän vilsen tog vi metron tillbaka till lägenheten. Där gottade vi oss i lugn och ro med lite baguette, vin och ost till. Vilken mysig dag, jag längtar redan tillbaka!!!












Inga kommentarer: