tisdag 3 maj 2011

våran upp och nervända värld

Förra veckan var det shorts väder, idag snöar det, till helgen ska det bli 20 grader varmt. Våran upp och nervända värld det här!

Idag blir dagen lite knasig. Barnen är hemma till 10.30 och sen ska de till förskolan och äta mat, sova och äta mellis sen kommer jag och hämtar dem 16.00. Knasigt det blir. Jag går i skolan mellan 11-15.30 så det blir som det blir.

Nu är det slut-tampen i skolan. Det ska läsas 750 sidor, skrivas en uppsats enskilt och en uppsats tillsammans med en annan. Sen är det sommarlov. Om 4 veckor sluta vi :)

Jag satt och kollade på vetenskapens värld igår innan jag skulle somna. Det var forskning om att de hittat stamceller som kan skapa egna stamceller i sin egna kropp. En kort sammanfattning innebär det att det kan bota så många sjukdomar, allt från diabetes till rullstolsburna och människor med amputerade ben och armar. Helt otroligt! Det kan även reparera ett brustet hjärta. Dock inte dess känslor utan mera fysisk mening. Det låter för otroligt för att vara sant. En människa som är bunden till sin rullstol kan helt plötsligt få en chans att gå igen... men jag vet inte varför tanken skrämmer mig? Jag känner en viss oro som jag inte kan sätta namnet på... tanken på att experimentera med ting som inte är meningen att det ska finnas... eller är det meningen? Eller kommer genombrottet innebära en katastrof som vi inte har någon aning om innan... jag känner mig skeptisk men vet inte riktigt varför.

Inga kommentarer: