torsdag 19 maj 2011

mörka sidor

I dag ska det skrivas för fullt hela dagen tillsammans med en klasskamrat.

Inatt kunde jag verkligen inte sova för helt plötsligt blev jag så medveten om döden och ens egna sårbara liv. Det mest skrämmande som finns är just döden. Vad som händer efter är det som ofta får min mage att knipa sig lite extra hårt. Jag lever inte rätt enligt någon. Jag gör fel enligt alla. Om man ska följa religionen, om jag skulle få för mig att följa bibeln mest, vem säger att det är den rätta? Illa om jag sen dör och upptäcker, opps, det var visst koranen jag skulle ha följt. Nu är det kört för mig.

Det bästa vore om man bara fick dö och sen skapas till en annan människa. Eller helt enkelt bara dö utan att känna någonting och sen ligga där i kistan tills man ruttnar. Utan att känna eller tänka. Mardrömmen vore att komma till helvetet. Ligga där och bli torterad dag ut och dag in utan någon utväg. För om man ska läsa bibeln är det där jag kommer hamna. Jag lever inte enligt deras regler och då ska jag också straffas.

Ja sen är det det där med familjen. Barnen. Hur kommer de leva vidare när mamma har dött? Hur kommer de må? Jag mår illa bara av att de slår sig och att inte få chansen att trösta dem... eller ens vara där för dem när de växer upp och är förvirrade.

Döden skrämmer mig så mycket att jag kan skrika rakt ut av rädsla. Det finns ingenstans att ta vägen. Jag kan inte fly. Jag kan bara vänta.


Inga kommentarer: