söndag 29 maj 2011

mors dag idag minsann..

Mmm det är tur att vi har en dag om året där det är just våran dag... för mammor är nog ganska lätta att glömma annars. De tas för givet liksom. En pappa är för ofta frånvarande både i filmens värld och på riktigt men en mamma är sällan borta.

Så, idag vaknade sambon upp med huvudvärk och allmänt sjuk. Hängig liksom. Så jag försökte ge honom sovmorgon men det ville han tydligen inte ha. Och inners inne blev jag glad för jag älskar att ha sällskap av honom på morgonen.

Så det blev plock och städ fram till 9.00 då jag tog barnen och cyklade in till kumla. Tobbe tog bilen till Bauhaus för att köpa virke och jag skulle till ICA och köpa lite mat. Och sen vidare till torget för att köpa present till min mamma. Tanken var att jag skulle handla en sak i marieberg hade liksom tittat ut den, men så öppnar marieberg 11.00 på söndagar och det blev för sent tyvärr :(

När vi kom hem var det bråttom att få mat i barnens magar för mamma skulle ställa upp som barnvakt och Tobbe och jag skulle på bio. I kumla. Klockan 14.00. Bio mitt på dagen i kumla är man inte van vid men faktiskt tycker jag det är synd att vi inte går på bio i kumla mer ofta. Det är faktiskt helt ok där. Men vi såg pirates of the caribien och den var sisådär bra tyvärr men jag njöt i alla fall.

Så var det bråttom hem för att förbereda kvällen. Barnen kom strax efter och när Vilmer fick syn på sina grannar kom även han springandes mot oss. Så det blev ett trevligt prat med Ann-Sofie medans jag kokade pasta och stekte korv. Barnen kastade böcker och lekte doktor tills det var dags för att äta.

Efter maten kom Benny på besök för att säga hej och vi var sällskapssjuka men han skulle hem fort för det var visst fotboll på tv. Dumt att missa det :)

Imorgon är det sista dagen i skolan sen är det jobb som gäller för mig. Jag njuter av livet helt enkelt.

Inga kommentarer: