lördag 7 maj 2011

lite om att blogga

Idag är det schemalagt för att hinna med allt men det som ska hinnas med är bara roliga saker så det känns bara roligt.

1. Laga mat till lunchen då jag inte hinner göra det sen
2. Iväg till företagsmässan inne i kumla med ponnyridning och en massa annat roligt
3. Så ett frö på ICA gratis
4. förbereda inför ikväll
5. 18.00 gäster bestående av 5 tjejer som har ett års pratande att ta igen :)


Att blogga är så himla roligt men det finns sina nackdelar också. En nackdel är att man vill att inlägget ska vara offentligt samtidigt som offentligt även innebär att dumma personer kikar in. Jag har lärt mig många regler vid skrivandet och det hindrar mig vid nästan alla inlägg att skriva mina sanna känslor och ibland även vad som händer om dagen. Det här är irriterande!! Jag tänker exempelvis på en sak att man aldrig ska berätta i förväg att man ska åka bort då det hänt att tjuvar läst det och sen åkt dit och gjort inbrott. En annan sak är att inte berätta saker som man inte hunnit sagt till sina vänner än då det lätt kan misstolkas. Det finns säkert hundra regler att tänka på och jag hatar dem alla.


Men som sagt.. jag älskar att blogga. Jag älskade att skriva dagbok när jag var liten och det här är en variant fast utan de inre känslorna. Mera som en uppdatering om vardagen. Mmm. Men det är skoj det med.

Inga kommentarer: