torsdag 24 november 2011

så var den här dagen förbi...

... och i en krönika på NA idag så beskrev en journalist sitt 50-års uppvaknadet såsom att han hade levt igenom sitt liv paddlandes i en kanot, fullt på att försöka hålla sig ovanför vatten och kämpandes över vilken riktning han skulle ta. Sen plötsligt när han paddlat i 50 år börjar han se sig omkring och inser att det är livet som svischar förbi. Han vill stanna men det går minsann inte för då faller kanoten omkull. Bra beskrivning av livet. Känns som det stämmer.

Idag var det skola klockan 8.00 så det var bara för barnen att klä på sig direkt när de gick upp. Det finns ingen risk att behöva väcka dem, det tror jag aldrig jag har gjort men det där mys-pysandet framför bolibompa 30 minuter innan vi knatar iväg till förskolan hinns ju inte med när det står 8.00 på schemat.

Så hann vi precis säga hej och hej då till Tobbe som skulle sova inför nattens jobb. Skynda sig iväg till förskolan och barnen hade så mycket att berätta och prata om så överlämningen tog mer än länge. Så brukar jag göra iordning smörgås och kaffe så jag kan äta frukost i bilen för att effektivisera vardagen lite.

Skola. Hem. Tobbe vaknat. Vi hinner andas och prata lite innan jag skulle hämta barnen efter lunchen. Jag kom tydligen precis när Matilda skulle göra någonting med sin kompis på förskolan så jag fick minsann vänta snällt innan hon kunde komma med mig hem. Inte skulle jag vilja bli avbruten när jag ska hitta på något med mina kompisar så har jag tid får jag minsann stanna och vänta. Kajsa hade somnat i vagnen tack och lov så den stressen slapp jag.

Hem. Packa upp. Så hade Tobbe tagit ner julpynten och Matilda blev exhalterad. Andades extremt snabbt och kunde inte sitta stilla. Vilken glädje i hennes ögon. Så väntade vi tills Kajsa vaknat så de kunde pynta tillsammans. Inte alls färdigt än men mysigt blir det :)

Så passade jag på att baka bröd medans de pyntade för Tobbe var ju med och styrde och ställde. Nybakat bröd till mellis är något jag önskar mig av tomten varje dag :)

Så körde vi mellanmål och efter det var det påklädning för lite lek i lekparken. Tobbe skulle sova igen och barnen hade aldeles för mycket energi i kroppen.

Hem och fixa lite bland stöket. Sen satte vi oss i bilen för att åka till loppis och handla lite fler tomtar. Hittade en ängel och en tomte och särskilt billigt var det inte men det var röda korset och då får det kosta lite. 40 kronor tror jag ja gav och jag som är van vid småpengar när jag handlar på loppis var det lite väl dyrt för mig men det går ju till välgörande ändamål.

Hem och äta kvällsmat och Tobbe gjorde oss sällskap. Så skulle jag iväg med Carro och träna så jag lämnade kvällsmat-stöket för att åka och svettas lite.

Så var dagen kväll och snart är det natt. Innan dess ska jag ha betat av en dusch och några (många) sidor av isfolket. Är på nummer 26 nu tror jag av 42. Det minskar tyvärr...


...

Inga kommentarer: