onsdag 30 november 2011

Fick lite inspiration...

jag älskar scheman. Vill gärna ruta in min vardag i ett exakt schema där det står på klockslagen vad jag ska göra. Då blir jag som mest effektiv och dagen flyter på.

Så fick jag lite inspiration och en utmaning av en idag. Att leka med mina barn är jag urusel på. Jag tar iväg dem på aktiviteter för att någon annan ska kunna leka med mina barn och tar jag dem till lekparken sätter jag mig gärna och läser en bok medans dem leker. Mamma-rollen är en bi-roll i leken och inget som barnen förväntar sig ska vara delaktig. Så kan det ju inte vara! Jag ska ju delvis vara med i deras lek för att forma dem till rättvisa, delaktighet och visa dem respekt. Det kan jag ju inte göra genom att sätta mig och läsa bok.

Så... tillbaka till utmaningen... som handlar om att hitta på en lek och leka MED barnen i minst en timme varje dag. En timme är ganska lång tid. Ny lek varje dag är ganska komplicerat. Men den utmaningen fick mig inspirerad och jag tänker ge mig på ett försök. Jag har ju turen att jag just nu har väldigt mycket tid över till mina barn. Skolan kräver ytterst lite tid och så här kommer det ju inte vara när jag börjar jobba. Så tillbaka till schemaläggning och så får vi se hur det här målet går.


...

Inga kommentarer: