onsdag 2 november 2011

Halloween och husvisning

Så har det varit Halloween och i början av veckan när Adam kom och frågade om han kunde gå Trick-or-treat med oss så sa jag blankt nej. Vi ska inte bli påverkade av någon USA grej som inte alls har med oss att göra och som dessutom bara går ut på död blod och hemskheter. Men så kom det en massa folk och knackade på i måndags och Tobbe som älskar att måla barnen... så resultatet blev en sen nattvandring på vretgatan:




















Nu är jag färdig med slutarbetet tror jag och det tog på krafterna att skriva ett arbete på två dagar som egentligen skulle skrivas på en vecka. Jag tänkte jag skulle försöka jobba torsdag och fredag den här veckan och därför blev det lite extra stress med skolan.

Barnen är just nu på förskolan och jag ska äta mat sen traska iväg och hämta dem. Idag är det gymnastik för barnen sen kommer förhoppningsvis Tobbe hem från Uppsala så han kan hämta hem dem. Jag sak iväg med en kompis och köra Zumba för första gången. Vicka lite på rumpan och svettas tillsammans med 30 andra, det ska bli kul!!!

Nu börjar jag längta till julen och att få pynta i huset. Jag har inte brytt mig om det så mycket tidigare men nu när Matilda är så inne i det så blir jag påverkad av hennes entusiasm :)

Numera är det husvisning en gång i veckan ungefär och mäklaren vi träffade igår stod som ett stort frågetecken och undrade varför jag fortfarande går på visning? Oj, du måste ju ha letat i ett år snart! mmm... lite mer än ett år... gått på allt för många visningar... och börjar bli grymt trött på det! Än så länge har vi inte lagt något bud på något hus för kraven är nog för stora för oss. Jag försöker intala mig själv att vi inte har bråttom men det är fasiken inte kul längre att åka och kolla på hus.

I alla fall. Vi brukar ganska snabbt bestämma oss efter vi sett ett hus om vi är intresserade av det eller ite. Och faktiskt har vi båda varit överens alla gånger. Igår var vi och kollade på ett nytt och Tobbe brukar inte vara allt för entusiastisk efteråt. Jag var helt negativ när vi sett huset och Tobbe utropar, det där huset skulle jag kunna tänka mig att köpa! Snacka om att jag blev förvånad då huset är ett STORT renoveringsobjekt. Renovering på ALLT! Taket, dränering, nytt golv, nya tapeter, sätta in bergvärme, byta kök, byta badrum... ALLT! Köket var från 1971... haha inte ens Tobbe var född då. Jag trodde han var emot sådana här hus men tydligen såg han något som inte jag såg...

Inga kommentarer: