söndag 25 september 2011

lite igår och lite idag

Igår var en sådan där dag som... tja vi gör det vi tycker bäst om å så spenderar vi hela dagen på bara roliga saker :)

Loppis på förmiddagen. Träffade Wilmer en snabbis och sen kom Wille dit med sin mamma Carro. Vi drog med oss Wille och hans mamma till lekparken för det var ju så himla fint väder ute! Hittade inget speciellt på loppis men var inte ute efter nåt heller. Kändes mest bara rolig cykeltur. Efter det var det att cykla hem med lite smått punka på bakhjulet. Funderar på om jag ska kolla på det eller avvakta så min älskade sambo helt plötsligt får syn på det..

Så... hem, äta mat, lägga barn, ta en kopp fika med Nina och Niklas ute i solen. Vilket väder! Helt sjukt... ska klimatuppvärmningen visa sig så här mycket?

Just det... hann ju baka bröd på morgonen.. och la en annan sort på jäsning. Hade bokat tid med Anders och Linda och deras dotter Alice på eftermiddagen. Vi skulle iväg och bada i Hallsberg. Så ringer dem och vi sätter oss i bilen redo att bada. Tills jag kommer på att jag har bröd på jäsning och den är klar om 10 minuter. Jaha, det var bara för familjen att åka utan mig och för mig att komma lite senare. Men då kom vi ju hem till nybakad-bröd-lukt också! :)

Så badade vi i några timmar och det var roligare än på länge! Båda barnen är helt fantastiska i vattnet, det är så himla roligt att bada med dem! De är sjö-vilda, hoppar från kanten och ner i vattnet och sväljer halva bassängen för att komma upp igen och bara skratta. Det är så roligt att se! Matilda sprang efter Alice hela tiden och det var de som bestämde vad som skulle göras. De trivs riktigt bra ihop och Kajsa börjar också komma upp i leka-tillsammans ålder.

Så, hem och packa upp och Matilda somnade som vanligt i bilen. Samma tjafs alla dagar. Klockan 12 när Kajsa ska sova säger vi åt Matilda att hon också ska sova. Så vägrar hon och skriker och gormar. Så somnar hon ALLTID klockan 16.00 iaf. Och sover till kvällsmaten. Dum rutin. Mycket dum. Så fick Matilda bestämma kvällsmat och det skulle tydligen vara köttbullar och potatismos. Och jag och Tobbe försökte oss på lite lördagsmys. Glaset med vin lyckades vi tömma men stämningen? Tja... jag vet inte. Vi fick den senare iaf. Tillsammans med Jims World och lite barnfilm för barnen.

Väldigt lyckad dag igår. Lyckliga hela familjen liksom. Så idag vaknade jag först för barnen de ville inte upp. Jag kan tydligen inte sova längre än till 6.30 numera. Barnen kom upp runt 7.00 och jag hann säga hej till Tobbe innan han packade väskan för att spela golf i 5 timmar. Så där var eftermiddagen planerad. Mina planer? Tja... tänkte springa efter mina barn och plocka upp det de släpper efter sig. Hemskt roligt. :)

Inga kommentarer: