lördag 17 september 2011

igår och idag


Liten annorlunda dag idag. Matilda är inte med oss. Och det är sjukt vad vi saknar henne.

Igår kom mamma och hämtade henne för det hon (Matilda) har sett fram emot i många många dagar. Hon ska få följa med mamma och Sune till syster i Norrköping. Bara hon och inte Kajsa eller mamma. Bara mormor och Sune. Hon började packa förra lördagen och har kollat igenom sin packning noggrant varje dag. Sen var det så svårt att vänta! Innan mamma kom igår var Camilla här med sina barn. De lekte och skojade och vi hade riktigt mysigt allihopa. Sen plingade det på dörren och in kommer mamma. Och allting är som bortblåst för Matilda för där kommer äntligen mormor och ska hämta henne! Ojoj det var stort och så roligt för mig att se. Jag som känner av hennes känslor in i minsta detalj.

Så igår hade Kajsa och jag en myskväll tillsammans. Jag tänkte jag skulle passa på att bara vara med henne för en gång skull. Vi gick till ICA och hon fick köpa sig ett nytt spel. Memory blev det vilket jag är nöjd över. Memory är perfekt att spela med henne för hon är riktigt grym på det spelet! Så skulle hon ha fredagsgodis också. Så för första gången i hennes liv fick hon gå till godishyllan och köpa småplock. Hon var SÅ lycklig! SÅ kom jag hem och tittade i hennes påse som hon plockat ihop och fick se.... två godisbitar som hon hade köpt. 2 stycken... ojojoj snacka om att jag blev förvånad! :)


















Så spelade vi spel och hon åt godis och pratade varje sekund som fanns ledigt. Hon har så mycket prat att säga så när hon får all chans att prata tar hon verkligen tillfället i akt. Efter spelet blev det film och vi satt och gosade ner oss med spöket Laban. Riktigt mysig kväll!










































Så idag så ska jag och Kajsa åka in till Örebro för att testa den STORA loppisen. Aldrig varit där, hållit mig till Uffes lada som jag tycker är normalt stort. Men måste ju bara till Örebro någon gång sån loppis-fan som jag är. Så har de jippo på krämaren också. Tänkte passa på att kolla in den med.

Jag och Kajsa... och jag måste säga det som jag känt länge nu.. det är ju nästan mera jobb att ha ett barn istället för två. I alla fall om man har en Matilda och Kajsa som aldrig kan vara ifrån varandra. De leker så bra ihop så jag blir liksom överflödig. Men inte med ett barn. Då måste liksom jag underhålla dem.

Inga kommentarer: