lördag 10 september 2011

Igår då...



Ja igår... ja gav mig på ett försök att plugga hemma då biblioteket var stängt hela dagen men med hela familjen hemma var det liksom omöjligt. Kajsa skulle bestämt sitta i mitt knä medans jag läste vilket var helt omöjligt.

















Det slutade med att jag satte mig i bilen. Å vilken lättnad. Å himla tur att grannarna inte var hemma :)

På eftermiddagen skulle vi möta upp Wilmer med familj för att gå på kumlamarken men det blev lite ändrade planer. Mamma ringde två timmar innan och undrade om vi ville gå på marken och det händer ju liksom inte ofta att hon vill göra oss sällskap så då gäller det att snabbt svara ja :) Tur var det för jag var ensam med barnen och det hade blivit lite stressigt :(

Så fick Matilda en fläta i håret och hon blev så himla nöjd. Jag frågade om Kajsa ville ha men hon var tydligen väldigt skeptisk till vad den där tanten höll på med. Vid frågan backade hon fem steg sen var det inget mer med det :)






































Efter att mamma var nöjd ringde Tobbe och var klar med sin golf så då kom han och mötte upp oss på marken. Jag passade på att ringa Camilla och höra om vi kunde sno hennes son för en liten stund så Matilda kunde bli lite mera lätthanterlig på marken. Det funkade ju sisådär för oj vad dem skulle springa runt och busa. Med dom menar jag Matilda och Kajsa. För någonting har Luddes föräldrar gjort som gör att han direkt håller någon i handen när vi är bland folk. Jag undrar vad det hemliga medlet är? Nåja, nöjda var de tillslut och vi med. Så efter ett tag styrde vi bilen hemåt med några trötta barn och några mera fattiga föräldrar.


































Och angående Wilmer och hans familj. Ja vi insåg ganska snabbt att det inte gick att gå fyra barn och tre vuxna på rad på marknaden. Så vi fick tyvärr dela på oss.


...

Inga kommentarer: