lördag 17 september 2011

hemma igen

Nu har vi sett örebro Kajsa och jag. Allt såg ut som sist, det var ju skönt det.

Så provade vi den berömda loppisen inne i golfhallen. Den var stor. Men inte så stor som jag trodde. Det var mycket bra saker, men inte så bra saker som jag trott. Och det var mycket folk. Precis så mycket folk som jag befarat. Sen är den loppisen lite annrolunda mot Uffes lada. Mest för att folk kom hit för att pruta. På varenda liten sak. Och jag brukar inte pruta när någonting kostar 10-20 kronor. Men det tycker tydligen besökarna som kommer dit. Står och tjafsar om 3 kronor hit-3 kronor dit liksom. Och de som säljer är lagom irriterade. Jag förstår dem fullständigt! Men så kommer jag på mig själv... att efter 20 minuter har jag liksom sugit in atmosfären på loppisen och vips står jag där också... och prutar! En overall som hon vill ha 30 kronor för. Jag vägrar att betala mer än 20 kronor. Så får jag den för 20 kronor. Och tar bilen därifrån. För det blev liksom lite för mycket även för mig. Vinteroverall för 20 kronor liksom. Herregud och jag som inte ens var beredd att betala 30 kronor.

Nåja. Dagens fynd blev iaf:





















Summan av kalaset blev... 150:-. Det dyraste var Kavat skorna för 50:- men i affär kostar de iaf 500:-.

Sen blev det att luncha på creperiet. Kajsa var trött. Men klockan var 11.00 och jag tyckte att hon kunde äta innan hon skulle sova. Så blev det mat och efter maten... jag då var tydligen sömnen bortblåst för inte skulle hon sova då inte!

















Så var det jippo utanför krämaren också. Barn som stod och sålde ut sina leksaker. Så då var jag ju tvungen att titta. Och så hittade vi en dockvagn helt plötsligt. Perfekt! -"titta mamma, nu har vi en varsin vagn" Säger Kajsa till mig och kör vagnen bredvid mig. Mmm perfekt.


Kajsa leker med kameran:





















Och så tröttnade hon på att gå och satte sig bestämt ner. Här ska jag sitta och leka! Mmm sådet så!





































Nu är vi hemma och andas in lite Kumla-luft igen. Det känns tryggt. Förresten ska SMHI undersöka vilka naturkatastrofer Sverige kommer råka ut för i framtiden och vilka platser som kommer drabbas av vad. Så nu är det ett faktum. Det är inte vilka naturkatastrofer vi KANSKE råkar ut för utan citatet löd "-Vilka naturkatastrofer vi KOMMER råka ut för. Hårt slag som jag redan visste om.


Inga kommentarer: