måndag 19 september 2011

öppna förskolan


Ojojo. Nu backar vi tillbaka tiden sådär 3 år... öppna förskolan. Allas mammors häng in liksom. Där var där vi var varje måndag och var det... onsdagar... tog med våra extremt små bebisar och skulle sjunga för dem. Även fast de låg och sov. De skulle med. Och vi gjorde det för barnen. Haha jo visst. Vi gjorde det för oss mammor. För vårat sociala liv. För att kunna prata med någon vuxen i några timmar. Och det var SÅ mycket värt det!!! Deet var för min skulle jag gjorde det. För att ha kvar något vett i skallen.

Så tillbaka igen. Nu med en 3:åring och en 4:åring. Men med samma kompis med mig. Tanken slog mig att vi varit vänner så himla länge nu. Och jag är fortfarande lika glad i att umgås med henne.

Nu hade de startat en musikgrupp i kyrkan för 3-6 åringar. Perfekt. Och så kunde de små (Lova) ha sångstund. Riktigt bra! Lite trångt. Lite mycket barn. Men riktigt bra ändå!































































































m



Så cyklade vi hemåt på eftermiddagen och de ville absolut leka i lekparken på väg hem. Kajsa var akut på att gå på toaletten så det blev bara en snabbis-lek.
















Och så hem. Och barnen sprang till köksbordet för att pyssla lite. Mina barn det där. Mina pysselbarn :)







Inga kommentarer: