tisdag 13 september 2011

Arg!

Fan vad förbannad jag blir. Jäkla höga män och kvinnor som ska sitta och bestämma och vara så jäkla kaxiga.

Jobbade i sommar på sommarverksamheten. Skulle egentligen ha varit ledig men offrade två veckor av min semester till just detta. Slet som fan tills jag åkte hem och grät tårar för att jag var så utslagen. Den tiden kommer jag aldrig glömma. Å så får jag några veckor senare skickat hem till mig ett anställningsbevis på att jag blivit anställd som barnskötare under sommaren. Fan heller! Sänkt lön fick jag också. Så jäkla dåligt. Jag har redan en skitlön, tjänade mera som undersköterska när jag var 18 år än jag gör nu som nybliven lärare. Får man verkligen göra så här? Skicka lapp efteråt om att jag får en sänkt lön när jag redan jobbat dem timmarna och inte kan ta tiden tillbaka. Fan heller!!! När jag var 20 år fick jag 145:- i timmen för att ligga och ha nattvak för de gamla. Nu får jag 101:- i timmen fast jag har gått 2 år på universitet, på väg till lärare och dessutom har ansvar för en hel jäkla klass ensam.

Vad arg jag blir. Å så lämnade jag barnen på förskolan imorse och där möter en fröken upp mig skit sur och berättar att en personal blivit sjuk och hon kommer vara ensam till frukost med 15 barn. Illamåendet sätter sig i halsen och jag vill bara ta mina barn därifrån och stänga dörren. Men så kommer verkligheten tillbaka. Skolan. Jag har skola idag. Kan inte rymma. Måste lämna mina barn. 2 gallskriker där inne. Inte mina barn men mina barn måste vistas i samma rum. Och en fröken som stinker svett för att hon faktiskt är sjukt stressad. Och jag håller om Kajsa lite extra hårt och känner lite extra mycket på hennes panna. Kanske hon har feber iallafall? Kanske jag ska åka hem med dem? Rymma från det onda. Nehe, inte det heller.

Nu kan jag inte koncentrera mig för min ilska vill inte försvinna. Ska sätta mig i bilen och åka till skolan så kan jag sitta på en värdelös lektion och känna mig smart när jag antecknar vad som måste handlas på ICA idag. Bara 3 timmar tills jag ska hämta dem. 4 timmar totalt inne i kaoset. Men mest kanske det är kaos i mitt huvud.

Inga kommentarer: