fredag 2 september 2011

Matildas värk

Så har det gått två dagar sen Matilda ramlade i lekparken. Igår var det kris hemma och jag var tvungen att lämna dem på förskolan några timmar. För mig var det lektion och Tobbe skulle sova. Så lämnade ja 08.00 och skulle hämta 12.00 men så ringde dem 10.00 och bad mig hämta Matilda. Då hade hon från att ha sprungit och busat lagt sig ner på parkbänken och somnat. DET är inte likt henne!!! Så jag ringde och väckte Tobbe för jag själv var inne i örebro på lektion. Han sprang och hämtade och där satt Matilda och läste bok. Hon såg väldigt glad och nöjd ut mest med tanke på all uppmärksamhet kan jag tänka mig.

Så var dem hemma tills jag kom hem vid 16.00. Allt frid och fröjd. Men usch vad hon går konstigt! Hon gå liksom böjt och på snedden och klagar över vissa ställningar. Och hjärtat sitter i halsgropen och nu ringde jag vårdcentralen. Inget ska få vara jobbigt på min Matilda! Om hon har ont ska hon få hjälp! Så det så. Så nu ska vi in till läkare klockan 10.00 och de kommer antagligen säga att allt är normalt och att hon bara har lite ont och är lite öm men oj så mycket skönare det kommer kännas om jag bara får iväg henne dit och får det bekräftat.


Så... återkommer om svaret :)

Inga kommentarer: